Status for BankID på mobilen for kunder hos One Call

BankID på mobilen

Med BankID på mobilen kan du bruke mobiltelefonen din i stedet for kodebrikken når du logger inn i nettbanken eller betaler på nett.

Hvem kan få?

Vi støtter alle banker som leverer tjenesten. Sjekk med banken din om de har BankID på mobilen.

For å bestille et BankID-SIM

Om du har fått et One Call SIM-kort etter juli 2014, kan du allerede ta i bruk BankID på mobilen. Gå rett til "Aktivering" under. Har du et eldre SIM-kort, må du sannsynligvis bestille et nytt. Du bestiller ved å:

  • Logge inn og bestille på Mine Sider: Bestill SIM-kort
  • Logge inn i nettbanken din og bestille BankID på mobil. Følg veiledningen som kommer på SMS.

Usikker på hva slags SIM-kort du har? Ta kontakt med oss.

Etter at SIM-kortet er aktivert på telefonen din må du aktivere BankID i nettbanken din.

For å aktivere BankID på mobilen i nettbanken

  1. Logg inn i nettbanken med BankID-kodebrikke
  2. Aktiver BankID på mobilen og lag din personlige kode
  3. Ferdig! BankID på mobilen er nå klar til bruk

Husk også: BankID på mobilen er knyttet til SIM-kortet ditt. Om du bytter SIM-kort må du aktivere tjenesten på nytt i nettbanken din.